Lékárna Na Fryštátské  Karviná-Fryštát
596 321 652

Týden redukční diety s Mojí lékárnou aneb poradíme, jak začít!

22.06.2018

S radami, co je dobré zařadit do jídelníčku se sníženým obsahem energie za účelem snížení váhy, se každý z  nás již určitě setkal. Ale jak utřídit rozporuplné informace z různých zdrojů do nějakého logického celku tak, abychom se vyvarovali dietních chyb hned od počátku? V minulém čísle časopisu jsme přinesli informace o významu bílkovin v našem jídelníčku a při redukční dietě, nyní se dozvíme něco více o základních principech redukční diety a ukážeme si, jak by měl takový redukční jídelníček s vysokým podílem bílkovin správně vypadat.

Týden redukční diety s Mojí lékárnou aneb poradíme, jak začít!Redukční dieta není jen o  nízkém příjmu energie!

Snížený příjem je nezbytným předpokladem, aby se naše nadbytečné tukové zásoby zmenšovaly, avšak pokud není jídelníček dostatečně výživný, začne tělo postrádat živiny nezbytné pro látkovou výměnu a také zbytečně spotřebovávat bílkoviny ze svalové tkáně. Důvodem je to, že strava postrádá dostatek jejich stavebních jednotek – aminokyselin, které si naše tělo nedokáže vytvořit samo!

Za návrat váhy na samý začátek a za případná „prémiová“ kila navíc může vždy pouze ten, kdo jídelníček po zhubnutí špatně sestavil, nebo hříšník, který jej nedodržel.


Míra omezení příjmu energie rozhoduje o  rychlosti váhového úbytku!

Bude-li náš jídelníček nízkoenergetický, budeme hubnout rychleji. Počáteční rychlý váhový úbytek je velmi motivující a mnoho lidí takto dokáže dosáhnout váhy, kterou si stanovili za cíl. Opojením z relativně snadného úspěchu však často podceníme druhou část redukční diety, která musí zabránit tomu, abychom se vrátili do starých, dobře vyjetých kolejí.

celý článek zde


« zpět